باهنر: لایحه بودجه ۹۱ در سال آینده بررسی می شود

اخلال در کار مجلس با تأخیر غیرقانونی دولت


نایب رئیس اول مجلس با اشاره به اینکه یک بار در زمان جنگ بودجه با تأخیر به مجلس ارائه شد یادآور شد: ظرف این سی و دو سال از پیروزی انقلاب، تنها در سال ۹۰ و ۹۱ تأخیر در ارائه لایحه بودجه داشته‌ایم.

اعتدال : محمدرضا باهنر نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در حاشیه برگزاری جلسه نشست مشترک اعضای کمیسیون اجتماعی و اعضای کارگروه های تخصصی کانون های بازنشستگی و در گفتگو با خبرنگاران خانه ملت و فارس در رابطه با تأخیر دولت در ارائه لایحه بودجه سال ۹۱ به مجلس، تصریح کرد: قانون دولت را موظف کرده است که لایحه بودجه را در تاریخ ۱۵ آذر به مجلس ارسال کند، البته به دلیل برگزاری انتخابات مجلس نهم، از دولت انتظار داشتیم که دولت همکاری بیشتری داشته باشد و لایحه بودجه را در زمان مقرر ارائه کند.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ۱۲ اسفند، انتخابات بسیار بزرگ و با اهمیتی برگزار می‌شود و انتظار می‌رفت دولت در ارائه بودجه همکاری بیشتری داشته باشد و حتی لایحه بودجه را زودتر از زمان مقرر ارائه کند.


وی افزود: متأسفانه تاکنون بیش از یک ماه از وقت قانونی ارائه تقدیم لایحه بودجه به مجلس گذشته است و تأخیر غیر قانونی دولت نیز در همین راستا ادامه دارد.


باهنر با اشاره به سفر رئیس جمهور و برخی از اعضای هیأت دولت به آمریکای لاتین بیان داشت: گفته شده این سفر یک هفته طول خواهد کشید و قاعدتاً این هفته نیز بودجه ارائه نخواهد شد و باید امیدوار باشیم که بعد از تخلفات قانونی، لایجه بودجه را تقدیم مجلس کند. این بودجه در کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق بررسی خواهد شد.


باهنر گفت: اگر لایحه بودجه در زمان مقرر ارائه می شد، تا اوایل بهمن این بودجه در کمیسیون های تخصصی بررسی می شد و پس از برگزاری انتخابات در جلسه علنی بررسی بودجه سال آینده آغاز می‌شد.


نایب رئیس اول مجلس ادامه داد: اما با تأخیر دولت این جدول زمان بندی بهم ریخت و به نظر می رسد باید به چند دوازدهم برویم و اجازه استفاده دولت از چند دوازدهم را بدهیم و متأسفانه باید بگویم بررسی بودجه سال ۹۱ به سال آینده موکول خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه یک بار در زمان جنگ بودجه با تأخیر به مجلس ارائه شد یادآور شد: ظرف این سی و دو سال از پیروزی انقلاب، تنها در سال ۹۰ و ۹۱ تأخیر در ارائه لایحه بودجه داشته‌ایم.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دولت از چند دوازدهم به ضررش خواهد بود زیرا در ابتدای سال برنامه ریزان نمی توانند برنامه سالیانه خود را تنظیم کنند و خسارت‌های زیادی به بار خواهد آمد.


باهنر گفت: متأسفانه جز ادامه این روند چاره ای نیست و دولت مقصر اصلی این خسارت است.


منبع: خانه ملت

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا